وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1393 ساعت 07:42   |   کد مطلب: 10612
حرف زدن و عمل نکردن از سیاست های نظام استکباری است
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از سیاست‌های نظام استکباری «حرف زدن» و «عمل نکردن» است.

احمد آریایی‌نژاد درگفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بن‌مایه تفکر و جوهره جمهوری اسلامی ایران بر استکبارستیزی استوار است، به تقارن عاشورای حسینی و سالروز 13 آبان اشاره کرد و هدف هر دو واقعه را مقابله با ظلم و ستم خواند.

وی با بیان اینکه هیچ گاه حق و باطل نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند، تأکید کرد: امام حسین (ع) در جریان واقعه کربلا با تمام هستی خود در مقابل سپاه ظلم و باطل ایستاد تا درس عدم سازش با کفر را به بشریت بیاموزد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از تفکر ناب عاشورا دانست و ادامه داد: یکی از نشانه‌های تفکر حسینی، عدم سازش در مقابل زیاده‎خواهی استکبار و دفاع از آرمان تا پای جان است.

وی سازش‌ناپذیری در برابر استکبار را یکی از اصول انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: همین موضوع سبب دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی شده است، وگرنه چرا باید هجمه‌های سنگینی را علیه جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا کنند؟

*ظلم‌ستیزی شاخصه اصلی تفکر شیعی

آریایی‌نژاد دکترین استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران را الگویی برای دیگر کشورها خواند و افزود: موج بیداری اسلامی در جهان و طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و نیز «مرگ بر اسرائیل» در جهان، بازتاب دکترین استکبارستیزی ایران اسلامی است.

وی یکی از شاخصه‌های شیعه بودن را توجه به گفتمان ظلم‌ستیزی دانست و ادامه داد: تاریخ بارها و بارها ثابت کرده که بی‌منطقی و توسل به زر و زور و تزویر، شاکله نظام استکباری است و از آن دست برنمی‌دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از سیاست‌های نظام استکباری را «حرف زدن» و «عمل نکردن» عنوان کرد و گفت: وعده‌های دروغین استکبار در دفاع از حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و مسائلی از این دست، تنها در حد حرف بوده و در مقام عمل، عکس آن انجام شده است.

وی با طرح این سئوال که آیا می‌توان ادعای شیعه بودن کرد اما در مقابل استکبار نایستاد؟ ضمن رد این مطلب، گفت: دفاع از مظلومان سراسر دنیا نیز از دیگر گفتمان‌های تفکر شیعی است که ایران اسلامی در این راستا با تمام قوت و قدرت وارد عرصه شده است.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه به طور حتم امسال حضور در روز استکبارستیزی پرشورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم امسال ضمن عزاداری برای امام حسین (ع)، شعار «هیهات من ‌الذله» را بلندتر و رساتر از هر سال سر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شعار و شعور حسینی نباید از هم جدا باشد، گریه برای امام حسین (ع) و اعتقاد به مقابله با ظلم را دو مقوله از هم‌ناگسستنی دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی ساده‌لوحان به منظور سازش با آمریکا، راه آنها را اشتباه دانست و ادامه داد: در طول عمر 35 ساله انقلاب اسلامی، برخی دولتمردان در جهت برقراری ارتباط با آمریکا تلاش‌هایی داشتند که به خاطر ذات سلطه‌جویانه استکبار، هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: در مواجهه با دشمن نباید ساده‌لوح بود بلکه باید با هوشیاری و تیزبینی، اهداف آن را شناخت و در مقام مقابله با این ترفندها برآمد.

آریایی‌نژاد در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نوع تفکر برخی سیاسیون که آمریکا را نقطه آمال خود می‌دانند و هنوز در آرزوی نوکری دولتمردان آن به سر می‌برند، گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم این افراد را به راه راست هدایت کند و اگر بنای هدایت‌پذیری ندارند، بهتر است بروند و در دامان اربابان خود زندگی کنند.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما