وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1402 ساعت 10:48   |   کد مطلب: 43221
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تاکید کرد:
ضرورت نوسازی ناوگان آتش‌نشانی همدان
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان آتش‌نشانی همدان، گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری همدان به خودروی مناسب با نردبان 50 متری نیاز دارد.

به گزارش نافع، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر، با اشاره به روند جهانی اهمیت مسئله آتش نشانی افزود: به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی از اهمیت بالایی برخوردار است و این سازمان باید بهترین تجهیزات و امکانات را داشته باشد.

نظری با بیان اینکه نبود نردبان بلند در همدان به عنوان مرکز استان یکی از مهمترین چالش‌های آتش‌نشانی است، اضافه کرد:

 که با توجه به احداث ساختمان‌های بلند مرتبه و گسترش روز افزون این ساختمان‌ها، برای حضور در حوادث در این استان یک ضرورت است. تجهیزات آتش‌نشانی همدان متناسب با رشد صنعت و ساختمان‌های بلند مرتبه و فعالیت مراکز تجاری نیست و برای ارتقاء سطح ایمنی در استان نیازمند تجهیزات به روز و کارآمد است.

 نظری یکی از نکات حیاتی در زندگی شهری را توجه به بحث آتش نشانی دانست و اظهار داشت: حوادث ناگوار از جمله آتش سوزی با زندگی و جان ومال مردم در ارتباط بوده بر این اساس مسئولین ذیربط از جمله سازمان آتش‌نشانی شهرداری باید در این زمینه دقت کامل داشته باشند .

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: این تغییرات تلنگری برای بروز حوادث ناگوار از جمله آتش سوزی است که می‌طلبد مسئله آتش‌نشان هم جدی گرفته شود .

 نظری تاکید کرد:  شهرنشینی اگر بر اساس اصول فنی ایجاد نشود مشکلات و حوادث ناگواری را در پی خواهد داشت که می‌توان با رعایت اصول شهرسازی از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کرد.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: امروزه صنعت و تفکرات جدید باعث تغییرات صنایع در شهرها شده است بر این اساس حفاظت از صنایع و پیشگیری از بروز حوادث را باید مدنظر قرار داده و آمادگی کامل برای برخورد با حوادث ناگوار را داشته باشیم.

علی اکبر نظری با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین نکات، توجه به ساختارهایی است که می‌توان از بروز چالش‌ها جلوگیری کرد،  یادآور شد: تجهیزات و خودروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان بیش از ۳۰ سال است که فعال بوده و فرسوده شده اند و در صورت بروز کوچکترین بحران در مراحل و ساعات اولیه  زمین‌گیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوادث خبر نمی‌کنند و غیر مترقبه هستند؛ گفت: هر لحظه احتمال بروز حادثه وجود دارد و با این شرایط و امکانات؛ سازمان آتش نشانی شهرداری همدان نمی‌تواند پاسخگوی بحران باشد      .

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین با اشاره به ساخت و سازهای غیر اصولی در مناطق حاشیه شهر اظهار داشت: با توجه به وجود این ساختمانها، در آینده نزدیک مشکلات عدیده‌ای در این مناطق خواهیم داشت .

نظری با تاکید بر اینکه باید شهر را برای برخورد با حوادث و بحران‌ها هوشمند کرد، افزود: در این راستا شهرداری باید مشاور و متخصصین این حوزه را به کار گیرد تا آنها مشکلات مناطق مختلف شهری را احصا کرده و پیشنهاداتی برای رفع آن مشکلات ارائه دهند و در صورتی که مشکلات رفع نشود به دنبال خود مشکلات عدیده‌ای نیز خواهند داشت    .

 وی با اشاره به افزایش روند شهرنشینی گفت :در بحث آتش نشانی بیش از امکانات امروز باید ظرفیت ایجاد کرد چرا که شهری با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت با یک خودروی آتش نشانی نه چندان مناسب نمی‌تواند شهر را پوشش دهد و می‌طلبد بر اساس میانگین جمعیتی امکانات آتش نشانی فراهم شده و ماشین آلات آن نیز نوسازی شود .

وی در این خصوص ادامه داد: لازم است بودجه مناسبی برای مجموعه آتش نشانی اختصاص یابد چرا که سازمان آتش نشانی شهرداری همدان نیاز به خودروی مناسب با نردبان بالای ۵۰ متر دارد  .

وی اضافه کرد : در سفر هیات دولت به همدان موضوع خرید خودرو آتش نشانی با نردبان ۵۰ متری  با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که لازمه تحقق آن همکاری مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس است .

وی در پایان سخنانش افزود: احساس امنیت روانی و آرامش بین شهروندان یکی از مهم‌ترین اصول حکمرانی و برنامه‌ریزی‌ها بوده که یکی از ابعاد مهم آن مسئله آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.

گفتنی است: در ادامه این جلسه سید صادق پورسینا مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری همدان به ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت تجهیزات و امکانات این سازمان پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما