وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 9 شهريور 1402 ساعت 06:50   |   کد مطلب: 43228
رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان:
مجوز تشکیل منطقه ۵ شهرداری همدان صادر شد
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان از صدور مجوز تشکیل منطقه 5 شهرداری خبر داد.

به گزارش نافع، حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: صدور مجوز تشکیل شهرداری منطقه ۵ (شهرداری بافت) همزمان با ثبت جهانی هگمتانه، خبر خوبی است که این مهم موجب ایجاد اطمینان خاطر برای مدیریت واحد بافت تاریخی، پیش‌بینی ضوابط و جبران برخی محدودیت‌ها خواهد شد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه مدیریت شهرداری منطقه ۵ در محدوده نقشه سال ۱۳۳۵ است که محدوده ثبت جهانی نیز در آن واقع شده است، اضافه کرد: بر این اساس در منطقه ۵، به شکل برنامه محور و هدفمند به دنبال احیا و حفظ بافت تاریخی و ارزشمند شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرداری بافت مرکزی از شورای سوم به‌عنوان یک منطقه مطرح بوده اما پیگیریهای

 انجام شده در شورای پنجم و ششم باعث ایجاد شهرداری منطقه ۵ به طور رسمی در بخش مدیریت شهری شد و اکنون مجوز آن توسط وزارت کشور صادر شد.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: سعی ما بر این است که بافت تاریخی شهر به صورت واحد مدیریت شود که تاکنون مدیریت آن توسط مناطق چهارگانه بود و مدیریت واحدی بر آن حاکم نبوده که از این پس این وظیفه به شهرداری منطقه ۵ سپرده می‌شود.

بادامی‌نجات در ادامه خواستار پیگیری تشکیل ساختار شهرداری منطقه ۵ شد و گفت: باید نیروی انسانی متخصص به منطقه ۵ تزریق شده و شورا نیز با سیاست گذاری، بودجه‌ای برای این منطقه پیش‌بینی کند تا منطقه، حافظ بافت تاریخی و آثار واجد ارزش آن باشد.

وی با بیان اینکه رینگ مرکزی شهر دارای آثار بی‌نظیر تاریخی در جهان است، یادآور شد: یکی از داشته‌های ما بافت مرکزی شهر و بازار تاریخی است که باید برای حفظ آن با تقویت منطقه ۵ و پیش‌بینی بودجه تلاش کنیم.

بادامی‌نجات با اشاره به طرح ساماندهی بازار تاریخی همدان، اظهار کرد: در صورت اجرای طرح شرکت عمارت خورشید در بخشی از بازار، این اقدام در کشور بی‌نظیر خواهد بود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه همدان همچون یک عتیقه فروشی با انباری مملو از آثار تاریخی است، اما ویترین خوبی برای عرضه و ارائه این آثار ندارد، گفت: امید است ارزیابی بازرسان منجر به ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما