وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 19 تير 1393 ساعت 10:28   |   کد مطلب: 8234
مواد مخدر یک معضل جهانی و فراملی است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ملایرگفت: مواد مخدر امروز یک تهدید نرم و ترفند بسیار پیچیده و خطرناک از سوی دشمنان علیه کشور ما و سایر کشورهای اسلامی است که با اشاعه این معضل در جامعه قصد تبدیل نیروهای مولد به مخرب را دارند.

به گزارش خبرنگار نافع در ملایر،  سرگرد رضا دولت آبادی در جمع مسئولان روابط عمومی و حراست دستگاههای اجرایی با اشاره به اینکه موادمخدر در کنار سه بحران زیست محیطی، هستهای و جمعیت جزء معضلات اساسی جهان قرار داد، اظهار کرد: تقدیم ۳۶۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر نشان دهنده اوج بحران این پدیده شوم اجتماعی است.

وی مواد مخدر را یک معضل جهانی و فراملی دانست و افزود: مواد مخدر امروز یک تهدید نرم و ترفند بسیار پیچیده و خطرناک از سوی دشمنان علیه کشور ما و سایر کشورهای اسلامی است که با اشاعه این معضل در جامعه قصد تبدیل نیروهای مولد به مخرب را دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ملایر گفت: آثار مخرب شبکه های ماهواره های امروز بسیار مخرب تر از جنگ نظامی است و جوانان از طریق فضای مجازی چگونگی تهیه و تولید مواد مخدر را آموزش می بینند.

با بیان اینکه پس از نفت، توریسم و سلاح، مواد مخدر به عنوان چهارمین تجارت در جهان است، گفت:تجارت مواد مخدر در جهان به عنوان دومین تجارت شوم شناخته شده است.

وی آموزش را رکن مهم مبارزه با مواد مخدر دانست و بیان کرد: هم اکنون هزینه‎های سنگینی در خصوص آموزش صرف می شود که این امر می تواند در رفاه و آبادانی و ایجاد نشاط در جامعه به کار گرفته شود.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی ملایر گفت: پیشگیری، مقابله و درمان استراتژی مبارزه با مواد مخدر است که برای پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر نیاز به اطلاعات داریم.

وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی‎ها باید با نسل جدید ارتباط و تعامل بیشتری را برقرار کنند تا در سال اقتصاد و فرهنگ، مقابله فرهنگی جدی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: روابط عمومی‎های دستگاه‎های اجرایی باید همانند سایر اقشار جامعه در مبارزه با مواد مخدر مسوولیت پذیر باشند و برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند.

دولت آبادی ارتقای شاخص‎های دینی، آموزش مدرسه محور، تقویت فرهنگ مشاوره، نهادینه شدن مهارت‎های زندگی، تلاش موثر رسانه ها و حرکت رو به جلو مطبوعات و تلاش مربیان آموزشی و دست اندرکاران تعلیم و تربیت را از عوامل موثر در راستای مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

وی ابراز کرد: ماهیانه کارگاه‎های آموزشی توسط مربیان آموزش‎های همگانی ناجا در جوامع هدف برگزار می شود که با توجه به حجم بالای تخریب مواد مخدر در جامعه، نیاز به تعامل و همکاری بیشتر روابط عمومی‎ها همگام با سایر اقشار جامعه هستیم.

مسوول روابط عمومی فرمانداری ویژه ملایر نیز اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری روابط عمومی های ادارات، ارتباط و تعامل بیشتری بین روابط عمومی ها برقرار و شاهد انجام کارهای بزرگ فرهنگی در حوزه روابط عمومی ها و حوزه فرهنگ باشیم.

مسعود باقری از آغاز به کار شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات شهرستان ملایر خبر داد و افزود: بزودی انتخابات اعضای این شورا در سپاه ناحیه ملایر برگزار می شود که نیاز است روابط عمومی‎ها حضوری پررنگ و فعال داشته باشند.

دیدگاه شما