وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت 14:11   |   کد مطلب: 17129
بدهی بالای یک دستگاه دولتی به تولید کننده همدانی موجب تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکاری 40 نفر از کارگران آن شد.

به گزارش نافع، شرکت سو گستر ماماهان، یکی از 15 هزار واحد تولیدی کشور است که به دلیل مشکلات مالی، نداشتن سرمایه در گردش، تسهیلات بانکی با سود بالا و حمایت نشدن از طرف دولت به تعطیلی کشیده شده است.

این شرکت از سال 79 در زمینه تولید لوله های پلی اتیلن و پی وی سی و رایزرهای پلیمری شروع به فعالیت کرده، اما دو ماه است که به دلیل دریافت نکردن هزینه فروش محصولات خود دچار ورشکستگی شده است.

مدیرعامل شرکت سوگستر ماماهان در این باره به خبرنگار ما گفت: این شرکت نزدیک به 40 کارگر داشت که دو ماه پیش به دلیل مشکلات مالی، مجبور به لغو همکاری 16 نفر از آن ها و فرستادن به اداره کار برای تعیین تکیف شدیم.

اصغر رسولی ادامه داد: در حال حاضر واحد تولیدی تعطیل بوده و تنها در برخی موارد که پولی به دستمان می رسد به همان اندازه، تولید محصول می کنیم تا بتوانیم واحد را سر پا نگهداریم.

وی اضافه کرد: این شرایط بسیار سخت بوده و اگرحداکثر تا یک ماه آینده نتوانیم مطالبات خود را دریافت کنیم؛ مجبور به تعطیلی کامل شرکت و تسویه سایر نیروها خواهیم شد.

رسولی از بدهی 15 میلیارد ریالی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به شرکت سو گستر ماماهان خبر داد و گفت: متأسفانه همه سرمایه در گردش این واحد تولیدی در گرو پرداخت مطالبات ما از این سازمان بوده و نزدیک به یک سال است که منتظرهستیم.

وی بیان کرد: تلاش های بسیاری برای دریافت مطالبات خود از این سازمان کرده ایم، اما بی نتیجه بوده و حتی استاندار و معاونت برنامه ریزی نیز از مشکل ما مطلع هستند.

رسولی تصریح کرد: یک ماه پیش برای آخرین بار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان صحبت کردم که آقای ضرابی گفت: "فعلا بودجه نداریم" و هیچ خبری از وصول مطالبات نشد.

وی بیان کرد: برای گسترش کار مجبور به دریافت تسهیلات بانکی با سود 36 درصد شده ایم که تازه اگر مطالبات خود را دریافت کنیم؛ همه آن صرف پرداخت وام می شود.

رسولی خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان همدان، حمایت مناسبی از واحدهای تولیدی نشده و واحدهای تولیدی دیگری نیز مانند ما با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

این در حالیست که دولتمردان از بهبود وضعیت اقتصادی در دو سال گذشته و خروج از رکود خبر می دهند، اما تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبرو بوده و زیر بار سنگین مشکلات کمر خم کرده‌اند.

بهمن ماه سال 92 بود که مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که حمایت از تولید ملی، یکی از مهمترین بخش‌های آن به شمار می رفت.

بی تردید یکی از مهمترین راه هایی که می توان اقتصاد مقاومتی را رونق داد؛ حمایت از تولیدات داخلی، اما حمایت از تولید ملی نیازمند حمایت واقعی مسئولان است تا تولیدکنندگان و کارآفرینان از کرده خود پشیمان نشده و به انباشت سرمایه در بانک ها و دلالی و فروش کالاهای بی کیفیت خارجی روی نیاورند.

برای پیگیری این مشکل چندین بار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تماس گرفته، اما موفق به صحبت با وی نشدیم که در صورت تمایل به پاسخگویی، منتظر اظهارات وی نیز هستیم.

سمیه مظاهری

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما